poniedziałek, 12 września 2016

Farbowanie włosów henną "Eld chna miedziana" z cassia Khadi. Efekty.


No więc, jak mówiłam, walczę dziś z hennowaniem. Do tego procederu postanowiłam dziś wypróbować tanią henne z Polski, Eld chna miedziana. Cena tego specyfiku to jakieś 12 zl, jest jednak w małych porcjach (25gram). 


Mi wystarczyła jedna paczuszka, bo domieszałam do 25gram henny jakieś 15 gram cassi z Khadi. Taka mieszanka, kiedy łączyłam hennę Khadi z amlą i jathropą razem z Cassią tej samej formy, dawała mi kolor pięknie rudy, zywy, bez cienia czerwieni, której bardzo nie lubie. Teraz hennuje w zasadzie dla odrostów, ale pojechałam wszystkie włoski, bo co tam... henna na hennie daje piękne, przestrzenne efekty. 

Sposób:

Proszki odmierzyłam i połączyłam. Rozrobiłam na dość żadkum glucie lnianym, podgrzanym do temperatury okolo 70 stopni. Musiałam dodać wody, ponieważ glut dla tej henny okazał się za suchy. Henna Eld nie miesza sie tak łatwo, jak Khadi. Troszkę się narobiłam. Ma tendencje do grudkowania się.
Hennę odstawiłam na noc. W nocy henna przybrała kolor ciemny khaki. Test papierkowy, zostawiony na woreczku foliowym którym przykryłam miseczkę, przykryty talezykiem nie zabarwił się... Przy Khadi zawsze się barwił. No coż. Barwnik musiał sie uwolnić, bo henna zmieniła kolor.
Rano henne podgrzałam do przyjemnej temperatury w garnku z wodą i henna poszła na suche włosy, dzień wcześniej myte SLSem. Bardzo fajnie się nakłada, nie grudkuje. Zapach jest delikatny i bardzo ładny. Nie mam zastrzeżeń. 
Hennę zostawiłam na głowie pod foliowym czepkiem i czapka na 3 godziny.  

Zmywanie henny to trudna i ważna sprawa, ponieważ źle zmyta daje wrażenie wysuszonych, szorstkich włosów. Mój sposób to zanurzenie głowy w wannie wody, stojąc nad wanną. Wtedy dokładnie trzepuję proszew w glębokiej wodzie. Potem używam tradycyjnie prysznica do zmycia reszty. 

Nauczona doświadczeniem, nie używam żadnych kosmetyków przez 24 godziny po hennowaniu. Henna bardzo ładnie utlenia się mi na włosach. Odżywki podobno zatrzymuja ten proces.


Kolorek wyszedl bardzo fajny, jestem zadowolona. Eld jest ok.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziekuje!