środa, 18 maja 2016

Ziaja spray z ceramidami "Intensywna odbudowa"

Pomyslalam, ze zrobie rozbiorke Ziaji. Kiedys trzeba zaczac.
Lubie tej spray. Zamierzam go testowac w roznych kombinacjach. Narazie sprawdzil sie pod olejowanie, zanim pohennowalam kudly.

 


No wiec mamy wode.

PEG castor oil: uwodniony olej rycynowy, tu wystepuje jako emulgator chyba, rozpuszczalny w wodzie
Cetrimonium Chloride: anastatyk i kondycjoner, rozpuszczalny w wodzie 
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride: anastatyk i skladnik okluzyjny, rozpuszczalny w wodzie
Panthenol: chyba kazdy wie co to jest, fantastyczny humektant
Hydrolised Wheat Gluten: uwodnione proteiny pszenicy, dzialanie okluzyjne, zatrzymuja wode, rozpuszczalne w wodzie
Hydrolised Soy Protein: jak wyzej, tylko z soi
Hydrolised Corn Protein: i znow jak wyzej, tylko z kukurydzy
Ceramide3, Ceramide-6II, Ceramide I: jak sama nazwa wskazuje; 
Phytosphingosine: ceramid
Cholesterol: emolient u unikalnych wiasciwosciach (poprawka :-))
Sodium Lauryl Lactate: emulgator i delikatny detergent; tu chyba by ulatwic dzialanie protein i ceramidow
Carbomer: polimer; zageszcza produkt i nadaje lepkosc
Xantum Gum: guma ksantowa; poprawia lepkosc
PVP: polimer; humektant chyba
Diazolidynil Urea: konserwant
Sodium Benzoate: konserwant, benzoensan sodu
dalej juz po parfum... wiec chyba bez znaczenia.

Swietny artykol o ceramidkach jest tu: http://longing4length.com/how-ceramides-benefit-the-hair.html   

Wyglada na to, ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, ze ten produkt, poza dzialaniem ceramid, jest proteinowo- nawilzajacy. Dziwne, bo wydaje sie dobrze dzialac na moje kudly. A poki co, nie najlepiej sie lubimy z proteinami.  
Bardzo bardzo malo wiem o wplywie Cholersterolu na wlosy. Uzywalam bardzo dlugo maski z cholesterolem i naprawde zniszczylam nia juz i tak zniszczone wlosy. Tu tez cholesterol mamy. 
Zmywalnosc Cholesterolu tez jest dla mnie pod znakiem zapytania.  Dobrze, ze przynajmniej stoi w skladzie nie za wysoko. 



To moj pierwszy rozbior... pewnie pomylilam sie nie raz. Ale bylo fajnie :-)




1 komentarz:

  1. Cholesterol z naukowego punktu widzenia jest tłuszczem, a nie proteiną. Acz trzeba przyznać, że tłuszczem o zupełnie innej budowie niż kwasy tłuszczowe znane nam, włosomaniaczkom, z dobroczynnych właściwości wszystkich tych roślinnych olejków.

    Nie wykluczam oczywiście, że może na włosach działać jak proteina, chociaż wydaje mi się to niezbyt prawdopodobne.

    Ta mgiełka zawiera sporo emolientów (m. in. ceramidy to właśnie emolienty), a z włosami nietolerującymi protein właśnie często jest tak, że w towarzystwie emolientów i humektantów nie ma wcale tragedii - grunt to zachować równowagę PEH :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje!